Back-cover

customwriting [vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″][vc_row_inner padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column_inner fade_animation_offset=”45px” width=”1/2″]

Pages 220-242 

[/vc_column_inner][vc_column_inner fade_animation_offset=”45px” width=”1/2″]

 Pages 1-19

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column_inner fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″][gtranslate] [/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″]

Achterzijde boek

Met de vlucht die KLM op 30 september 1920 maakte met een F.II, begon de 97-jarige geschiedenis van deze Nederlandse luchtvaartmaatschappij met de Nederlandse vliegtuigbouwer Fokker. Met de uitfasering van de Fokker 70 komt er op 28 oktober 2017 een punt te staan achter de langdurige samenwerking. Ook na het faillissement van de vliegtuigfabriek op 15 maart 1996 bleef KLM trouw aan Fokker.  In Europa was KLM lange tijd de grootste operator van Fokker-vliegtuigen met F50’s, F70’s en F100’s. Wereldwijd was zij de grootste F70-operator.In ‘Het verhaal Dutch at Heart’ passeren alle door KLM gebruikte Fokker-types de revue. Uitgebreid wordt ingegaan op het ontwerp, de bouw en de certificering van de laatste drie types. Verhalen van onder meer (voormalige) medewerkers van KLM, KLM Cityhopper en Fokker alsmede de Fokker-curator, maken deel uit van de inhoud. Uniek beeldmateriaal completeert het geheel. Het resultaat is een veelomvattend boek met een koninklijke dimensie dankzij het verhaal van koning Willem Alexander en de input van enthousiaste medewerkers van twee bedrijven die het recht kregen het predicaat ‘Koninklijk’ te voeren.

[/vc_column][/vc_row]